החזרים מקופ"ח כללית ומאוחדת
הדרך הקלה לסיים עם ההתלבטות בדבר תפקודי הקשב והריכוז, עוברת כאן.
כשאתה מבצע את מבדק המוקסו MOXO, נחסכות לך התלבטויות רבות.
אתה מציב את תפקודי הקשב והריכוז על שולחן המעבדה ומקבל פידבק חד משמעי
שעונה לך על מס' שאלות בסיסיות.
מבדק המוקסו MOXO מציג בפניך את התפקוד שלך בהשוואה לנורמת הגיל, כך תדע האם מידת חומרת הקושי היא אקוטית ומצריכה התערבות, ועד כמה הסיבה אכן נובעת מקושי בתפקודי קשב וריכוז.
כאשר נמדדת נסיגה בתפקודי הקשב והריכוז, מציג בפנינו המוקסו MOXO את מדד החומרה
המתאר האם מדובר בחומרה קלה, בינונית, גבוהה או קיצונית.
במהלך המוקסו MOXO מופיעים מסיחים שונים המאתגרים את הנבדק,
לאחר מכן אנו מקבלים תוצאה המציגה בפנינו תשובות לשאלות כמו:
האם מסיחים חזותיים הם אלו שהורידו את התפקוד?
האם היו אלו דווקא מסיחים שמיעתיים? או אולי כל סוגי המסיחים משפיעים לרעה על התפקוד?
ואולי הבעיה היא כלל לא במסיחים, אלא משך המשימה הוא זה שמשפיע על ירידה בתפקוד.
תשובות לשאלות אלו יובילו אותנו במיידי למסקנות והמלצות.
בעקבות המבדק מסיקים מסקנות לחיים: פלוני מקבל תוצאה אשר מציגה בפניו את העובדה כי
תפקודי הקשב והריכוז מושפעים בעיקר ממסיחים שמיעתיים, ולכן מומלץ לו לבחור מרחבי למידה שקטים ללא רעש המסיח את הדעת.
אלמוני לעומתו יקבל תוצאה המעידה כי הרעש משפר את תפקודי הקשב והריכוז שלו,
יתכן כי מוזיקת רקע היא דרך מצויינת בשבילו לשפר את תפקודי הקשב.
פלמוני יגלה כי דווקא המסיחים החזותיים משפיעים לרעה, ולכן מומלץ לו לבחור סביבת למידה נקיה ממסיחים חזותיים,
חלון, מרפסת, דף עבודה עמוס גירויים, וכדומה.
יש אחר שיגלה כי התמשכות המשימה מאתגרת אותו ולכן מומלץ לו ללמוד עם הפסקות ריענון, ופסקי זמן מגוונים על מנת לשמור על תפקוד מיטבי.
השלב המעניין במבדק המוקסו MOXO, הוא חזרה על המבדק תחת השפעת התרופה.
במכון שלנו השלב השני מתבצע מיד לאחר השלב הראשון. כך שהנבדק נוטל תרופה וממתין כשעה ומבצע את המבדק שוב.
זאת גם ההמלצה המועדפת על פי המחקרים על מנת למנוע השפעות נוספות על התפקוד.
כאשר הנבדק מבצע את הבדיקה שוב באותה סיטואציה ובאותו פרק זמן
(מלבד המתנה של שעה בין המבדקים, שנעשית על מנת לתת לתרופה להשפיע)
אופן זה מהווה את הבדיקה המהימנה ביותר לגבי השפעת התרופה. משווים את תוצאות המבדקים זל"ז והמסקנות לרוב ברורות.
כאשר נצפה שיפור ניכר בהשפעת התרופה, בוודאי שהדבר יגרום להחלטה רפואית מתאימה.
כאשר נצפה שיפור חלקי, תהיה חשיבה מחודשת על המינון של התרופה.
וכאשר לא יהיה שיפור כלל, או אפילו נסיגה, המסקנה תהיה ברורה כי הטיפול התרופתי הספציפי לא יעיל
ויש לחשוב מחדש ואולי לשנות את הטיפול.
בעיית קשב וריכוז משמעותית, שאינה מטופלת, עלולה להביא לבעיות חדשות – משניות,
שעלולות להוות גורם סיכון עבור הילד. ילד מוכשר שאינו מטופל,
לפעמים צובר תסכול בכל הקשור ללימודים, וכל אפיק אחר ימשוך את ליבו ואת נפשו.
ומכאן הדרך עלולה להגיע למחוזות לא רצויים.
יש אפשרות לשקול טיפול באפיקים שונים, ולפעמים ביותר
יש לציין כי כשמדובר על 'טיפול' אין הכוונה לטיפול מסוים.
לא תמיד הפתרון הוא רפואי בלבד, מערוץ אחד בו זמנית.
טיפול הוא מעקב ועשייה חינוכית מועילה, טיפול הוא טיפוח, טיפול הוא העצמה של הילד,
טיפול הוא להכיר את ההפרעה לעומקה, לזהות את רמת הקושי ואת מאפייניו הספציפיים אצל הילד שלנו,
ולתת לילד יד תומכת וסיוע עקבי.
המוקסו MOXO נמצא יעיל במדידה של קשב תזמון אימפולסיביות והיפר-ריאקטיביות,
אבל הוא צובר פופולריות גדולה בעקבות מערכת המסיחים הייחודית שלו.
בכדי להתמקד במשימה של המבדק על הנבדק להתעלם מההפרעות החזותיות והשמיעתיות שמופיעות בו בדיוק כמו שצריך להתמודד עם מסיחים אלו בחיים האמיתיים.
בגלל המסיחים המבדק מאתגר יותר, מדמה מציאות בצורה טובה יותר,
ובכך יכול לתת לנו תמונה טובה יותר על פרופיל הקשב של הנבדק.
המבדק מספק הערכה של ארבע מדדים: קשב, תזמון, אימפולסיביות , היפר-ריאקטיביות
מה נדרש מהנבדק?
להיות ערני, ולהגיב ע"י לחיצה על מקש בכל פעם שמופיע הגירוי.
אם נצפה קושי במדד זה, איך זה בא לידי ביטוי ביום-יום?
אדם הסובל מבעיות בקשב מתקשה לשים לב לפרטים בסביבה, להיות קשוב, נראה לעיתים חסר מיקוד ומנותק. בכיתה, עלול לסבול מקשיים במעקב אחר דברי המורה, בהבנת הוראות מורכבות, במעקב אחר שינויים קטנים בסביבה, ובביצוע טעויות חישוב.
מה נדרש מהנבדק?
לחיצה מהירה על מקש הרווח בזמן הופעת הגירוי על המסך.
אם נצפה קושי במדד זה, איך זה בא לידי ביטוי ביום-יום?
תזמון בודק קצב ביצוע. אדם הסובל מבעיות תזמון מתקשה להגיב לשינויים בזמן הנכון. כך נגרם קושי בביצוע מטלות, הדורשות תגובה מהירה ומיידית, קשיים בעמידה בלוחות זמנים ומענה לתשובות תחת לחץ זמן. בעיה ביכולת התיזמון יכולה ליצור תופעות דומות לבעיות הקשב. כאשר אדם סובל מבעיית תזמון, נוצר פער זמנים בעת ביצוע המטלה, הוא מתקשה לעקוב ונוצר פער בחומר. הפער הולך וגדל לאורך ביצוע המטלה עד שאין יכולת לעקוב אחר המשך המטלה.
מה נדרש מהנבדק?
הימנעות מלחיצה על גירויים שגויים.
אם נצפה קושי במדד זה, איך זה בא לידי ביטוי ביום-יום?
אימפולסיביות היא הנטייה להגיב בנקודת זמן אשר מוגדרת כ"אסורה", לרוב התגובה תתבצע 'בטעות' בחוסר שימת לב. אדם אימפולסיבי עלול לפעול מבלי שיקול דעת. במקרים רבים עשויים אנשים אימפולסיביים לשים לב לטעות ולהביע צער על הטעות.
מה נדרש מהנבדק?
ללחוץ פעם אחת בלבד כשמופיעה הגירוי.
אם נצפה קושי במדד זה, איך זה בא לידי ביטוי ביום-יום?
היפראקטיביות היא קושי בוויסות יעיל של תגובות ובהימנעות מפעולות בלתי רצויות (תנועה, דיבור מופרז וכו'). התנהגות היפראקטיבית מלווה בתגובות מיותרות ולא רצויות. מוקד הבעיה הוא הקושי הרב הכרוך בהימנעות מהפעילות העודפת.
השאירו פרטים או התקשרו: 054-8431757
כל הזכויות שמורות, חני אופנהיימר 2021
אפיון, עיצוב ובניה: מ. גולדברג
בנימה אישית
תוכלו לקבל הכוונה מקצועית
בשיחה טלפונית עם מנהלת המכון, חני אופנהיימר,
או להשאיר כאן הודעה
ואנו נחזור אליכם בהקדם.
מספר הטלפון:
054-843-1757